Subskrybuj nasz kanał YouTube

Pobierz !

Wycieczka do Berlina

Administrator 12 grudnia 2023, 11:21

8 grudnia 2023 r. uczniowie klas siódmych naszej szkoły wzięli udział w wycieczce do Berlina. Dla niektórych z nich był to pierwszy wyjazd poza granice naszego kraju, pierwszy kontakt z tzw. „żywym językiem” oraz kulturą kraju niemieckojęzycznego.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Muzeum Techniki gdzie oglądaliśmy wystawy poświęcone lotnictwu i żegludze. Następnie, wraz z przewodnikiem, zwiedzaliśmy miasto. Zobaczyliśmy m.in. Aleję pod Lipami (Unter den Linden), wieżę telewizyjną (Fernsehturm) i Parlament Niemiecki (Reichstag). Nie mogło zabraknąć oczywiście pamiątkowego zdjęcia przed Bramą Brandenburską (Branderburger Tor). Dużą atrakcją była wystawa: „Napędzani marzeniami” w Volkswagen Group Forum z okazji 75-lecia samochodów sportowych Porche.

Pobyt w Berlinie został zwieńczony wizytą na Jarmarku Bożonarodzeniowym na Alexanderplatz pod Wieżą Telewizyjną. Mogliśmy tam poczuć magię zbliżających się świąt i miło spędzić czas. Jarmark w centrum Berlina to największy plac handlowy w okresie Adwentu w stolicy Niemiec. Oprócz straganów z wypiekami świątecznymi i słodyczami można tam kupić upominki, rękodzieło, pojeździć na łyżwach i karuzeli.

Do domu, zmęczeni, ale bogatsi o nowe wiadomości i doświadczenia, wróciliśmy w późnych godzinach wieczornych.