Czy omawianie lektur musi być dla uczniów nudnym doświadczeniem? Oczywiście, że nie! Klasa 2a udowodniła, że praca z tekstem i omawianie zagadnień związanych z treścią książki może być ciekawe. Podczas lekcji z p. Agnieszką Zühlke-Pufahl uczniowie wcielili się w role dekoratorów wnętrz, przygotowując z pudełek biuro detektywistyczne „Różowe okulary”. Z kolei na lekcji informatyki dzieci stworzyły niezwykle oryginalne wizytówki detektywa Pozytywki. Uczniowie przygotowali i zaprezentowali swoje „Pudełka wspomnień”. „Zamknięcie” lektury okazało się dla dzieci niezwykłym doświadczeniem jak i ogromnym wyzwaniem. Klasa 2a otrzymała list, w którym została poproszona o rozwiązanie zagadki. Zadaniem uczniów było rozszyfrowanie trzech tropów. I z tym zadaniem dzieci poradziły sobie świetnie! Nie zabrakło również graficznych kart pracy do uzupełnienia. Na koniec uczniowie podzieleni na grupy wymyślali własne zagadki dla detektywa Pozytywki. Lektura „Detektyw Pozytywka” okazała się dla uczniów klasy 2a inspiracją do wielu działań, na skutek których powstały niezwykle oryginalne prace.